Предмети
Математика
Септембар
2.09. Други час: Сабирање и одузимање до 20
На овом часу сабирамо и одузимамо до 20, решавамо текстуалне задатке, користимо речи сабирак, сабирање, збир, умањеник, умањилац, одузимање, разлика. Користимо одговарајући знак ( плус, минус, заграда).
- Израчунај:
6+3= 11+3= 16-4= 9-3= 12-5= 18-0=
2. Број 9 увећај за 4.
3. Број 17 умањи за 8.
4. Збир бројава 12 и 4 умањи за 9.
5. Разлику бројева 15 и 7 повећај за 3.
3.09. Трећи час: Сабирање и одузимање до 20
Подсећамо се редоследа рачунских операција.Одређујемо вредност израза и решавамо текстуалне задатке. Сабирамо и одузимамо брзо и тачно.
4.09. Четврти час: Сабирање и одузимање до 20
Подсећамо се редоследа рачунских операција.Одређујемо вредност израза и решавамо текстуалне задатке. Сабирамо и одузимамо брзо и тачно.
- Напиши израз и израчунај.
а) Збир бројева 9 и 8
б) Разлику бројева 13 и 6
- Напиши израз и израчунај.
а) Збир бројева 12 и 4 умањи за 9
б) Разлику бројева 15 и 7 повећај за 3
- Умањеник је број 16, а умањилац број 7. Израчунај разлику.
- Јанко је од маме добио 8 динара, а од тате 9 динара. Потрошио је 12 динара. Колико је новца Милану остало?
7.09. Пети час: Десетице прве стотине
Подсећамо се бројева који чине десетице прве стотине. Записујемо парне и непарне бројеве, сабирамо и одузимамо.
- Запиши бројеве:
1.Д, 2.Д, 3. Д, 4.Д, 5.Д, 8. Д, 10.Д
2. Запиши парне бројеве 6. Д.
3. Запиши непарне бројеве 7. десетице.
4. Израчунај:
8+3= 9+6= 7+8= 5+6= 7+7= 8+8= 6+8= 9+3= 12-6= 18-9= 14-5= 16-8=
8.09. Шести час: Бројеви прве стотине
Упоређујемо бројеве, сабирамо и одузимамо, решавамо текстуалне задатке.
9.09. Седми час: Бројеви прве стотине
Цртамо геометријска тела, линије и дужи, решавамо једначне.
Нацртај по једну праву, отворену изломљену и отворену криву линију. Нацртај дуж АВ=2 cm
Реши једначине:
x+35=60 x-20=80 70-x=25
10.09. Осми час: Понављање градива првог разреда- Иницијални тест
11.09. Девети час час: Како смо урадили иницијални тест
Домаћи задатак: Исправак теста у свесци.
14.09.Десети час час: Сабирање двоцифреног и једноцифреног броја ( 38+7)
Учимо да сабирамо са прелазом преко десетице; решавамо текстуалне задатке сабирањем.
Уџбеник, „Реши задатке” стр. 9, задаци 1, 2 и 3.
15.09.Једанаести час час: Сабирање двоцифреног и једноцифреног броја ( 38+7), вежбање
Уџбеник- реши задатке на стр. 10
*Припремамо се за међународно такмичење ,, Кенгур без граница”, које ће се одржати у четвртак, у току наставе обе смене.
15.09.Једанаести час: Одузимање двоцифреног и једноцифреног броја ( 45-8)
Одузимамо једноцифрени број од двоцифреног с прелазом преко десетице, решавамо задатке са одузимањем.
Домаћи задатак: Уџбеник-,, Реши задатке” на стр. 12 ( задаци 1,2,3 и 4)
16.09. Дванаести час: Одузимање двоцифреног и једноцифреног броја ( 45-8)
Одузимамо бројеве до 100 са прелазом преко десетице;
Решавамо математичке изразе и текстуалне задатке са сабирањем и одузимањем до 100.
- Први сабирак је број 42, а други је 9. Израчунај збир.
- Највећи непаран број пете десетице увећај за 8.
- Који је број а) за 7 већи од 56?
б) за 4 већи од 19?
- Милош је направио 38 авиончића од папира, а Драган за 5 више. Колико је авиона направио Драган?
- Умањеник је број 83, умањилац 6. Израчунај разлику.
- Најмањи паран број осме десетице смањи за 9 .
- Који је број а) за 7 мањи од 62?
б) за 9 мањи од 76?
- За колико је број 5 мањи од броја 23?
- Мира је постигла 22 коша, а Ана 6 кошева мање. Коликоје кошева постигла Ана?
Домаћи задатак: Уџбеник, Вежбање на страни 14. и 15.
17.09. Тринаести час: Међународно такмичење ,, Кненгур без граница”
18. 09. Четрнаести час: Одузимање двоцифреног и једноцифреног броја ( 45-8)
Решавамо задатке из уџбеника.
21.09.Петнаести час: Сабирање и одузимање
Вежбамо решавање задатака тачно и брзо. Читамо текстуалне задатке водећи рачуна о свим датим подацима.
- Израчунај:
58+3= 35+6=
47+5= 72+9=
92-4= 81-2=
26-7= 63-8=
- Први сабирак је највећи непаран број 2. десетице, а други сабирак је највећи једноцифрен број. Израчунај збир.
- Умањеник је најмањи паран број 9. десетице а умањилац је број 7. Израчунај разлику.
- Марко је на рођенданској торти имао 17 свећица, а Јана за 9 свећица мање од Марка. Колико година има Јана?
- На једној полици је било 19 књига, а на другој за 6 књига више. Колико је књига на другој полици?
22.09. Шеснаести час: Сабирање и одузимање
23.09. Седамнаести час: Сабирање и одузимање
Научили смо да сабирамо и одузимамо двоцифрене и једноцифрене бројеве.
24.09. Осамнаести час: Сабирање двоцифрених бројева ( 35+28)
Сабирамо двоцифрене бројеве, решавамо текстуалне задатке.
35+28= ( 30+20)+( 5+8)= 50+13=63
Решавамо задатке из уџбеника и е уџбеника.
Домаћи задатак: Уџбеник, „Реши задатке” стр. 17, задаци 1, 2 , 3 и 4.
25.09. Деветнаести час: Сабирање двоцифрених бројева ( 35+28)
Сабирамо двоцифрене бројеве, решавамо текстуалне задатке.
Домаћи задатак: Завршити задатке из уџбеника, стр.18
28.09. Двадесети час: Одузимање двоцифрених бројева (52 – 27)
Одузимамо двоцифрене бројеве, решавамо текстуалне задатке.
Читање и анализа примера из уџбеника, стр. 19.
Домаћи задатак:Уџбеник, стр. 20.
29.09. Двадесет први час:Одузимање двоцифрених бројева (52 – 27), утврђивање
Одузимамо двоцифрене бројеве, решавамо текстуалне задатке.
Домаћи задатак:Уџбеник, стр. 21.
30.09. Двадесет други час: Сабирање и одузимање
Сабирамо два двоцифена броја чији збир јединица износи 10 или више; одузимамо бројеве у изразима код којих је број јединица умањеника мањи од броја јединица умањиоца.
Читамо и анализирамо задатке у Уџбенику, у тексту ,, Сада знаш ”, стр. 22
Решавамо задатке на страни 23.
Домаћи задатак: Уџбеник, страна 24. ( За вежбање користимо и задатке из Е уџбеника.)
ОКТОБАР
1.10. Двадесет трећи час: Сабирање и одузимање
Припремамо се за контролну вежбу. Решавамо задатке у Уџбенику, на страни 25.
Домаћи задатак: Уџбеник, страна 26. ( За вежбање користимо и задатке из Е уџбеника.)
2.10. Двадесет четврти час: Проверавамо знање
3.10. Двадесет пети час: Замена места сабирака
Учимо како гласи својство замене места сабирака и да применимо замену места сабирака приликом сабирања.
Замена места сабирака
2 + 3 = 5 3 + 2 = 5
2 + 3 = 3 + 2
Ако сабирци замене места, збир се не мења.
4 + 56 = 60
56 + 4 = 60
4 + 56 = 56 +4
7 + 54 = 61
54 + 7 = 61
7 + 54 = 54 + 7
Решавамо задатке из уџбеника.
Домаћи задатак: Уџбеник, „Реши задатке” стр. 28, задаци 1, 2 , 3 и 4.
5. 10. Двадесет пети час: Замена места сабирака
Уџбеник, „Реши задатке” стр. 28, задаци 5,6 и 7.
6. 10. Двадесет шести час: Замена места сабирака, сабирање и одузимање
Решавамо задатке са наставног листића.
7. 10. Двадесет седми час: Замена места сабирака, сабирање и одузимање
- Израчунај:
54 + 9= 46+6 = 83 – 8 =
55 – 7 = 26 + 28 = 54 + 29 =
94 – 28 = 63 – 39 =
- Збир бројева 68 и 18 умањи за 7.
- Разлику бројева 55 и 29 повећај за 9.
- Најмањи паран број 7. десетице умањи за највећи непарни број 2. десетице.
- Јован има 36 кликера, а Марко 7 мање од њега. Колико кликера имају заједно?
8.10. Двадесет осми час: Здруживање сабирака
Сабирамо три броја здруживањем сабирака;знамо да здруживањем сабирака на различите начине збир остаје исти; откривамо да здруживање сабирака олакшава рачунање.
а | б | ц | а + б | (а+б)+ц | б + ц | а+(б+ц) |
20 | 30 | 50 | ||||
17 | 40 | 3 | ||||
26 | 14 | 30 | ||||
10 | 38 | 52 |
Домаћи задатак: Уџбеник, „Реши задатке” стр. 31, задаци 1, 2 , 3 , 4 и 5.
9.10. Двадесет девети час: Замена места и здруживање сабирака
Решавамо задатке из уџбеника на страни 32.
12.10. Тридесети час: Својства сабирања
Решавамо задатке на наставном листићу.
13.10. Тридесет први час: Сабирање и одузимање
- Замени места сабирцима и израчунај.
4+16= 5+55= 1+79= 7+44=
2. Збир три сабирка израчунај на начин који теби одговара.
56+9+14=
28+15+12=
3. Израчунај збир ако је први сабирак број 20, а други сабирак једнак разлици бројева 37 и 19.
4. Умањеник је број 84, а умањилац збир бројева 15 и 16. Израчунај разлику.
5. Марко је имао 90 динара. Купио је свеску за 28 динара и оловку за 16 динара. Колико новца је Марку остало?